10 kwietnia 2016

Biegasz? Zamierzasz biegać? Jeśli tak to pamiętaj, że...


Przyszła wiosna, a wraz z nią motywacja do podejmowania aktywności fizycznej, zwłaszcza na zewnątrz. Na każdym kroku można napotkać biegaczy, rowerzystów czy trenujących nordic walking. To trzy aktywności, które najczęściej podejmujemy na świeżym powietrzu. Wszystkie mają mnóstwo zalet - od poprawiania naszej wydolności i samopoczucia po kształtowanie sylwetki. Mnie najbardziej przekonuje bieganie i zamierzam w końcu zmobilizować się i poświęcać codziennie trochę czasu na jogging. W dzisiejszym poście chciałabym omówić kilka kwestii, które są bardzo istotne w bieganiu i trzeba o nich pamiętać.


Najważniejsze jest wygodne, dobrze wyprofilowane obuwie. Biegając w nieodpowiednich butach możemy zrobić sobie więcej szkody niż pożytku - nietrudno wtedy o kontuzję. Dobre buty do biegania wcale nie muszą być drogie. W popularnych dyskontach często pojawiają się oferty ze sportową odzieżą czy obuwiem. Można wtedy wyposażyć się nie tylko w porządne buty, ale nawet w cały strój biegowy oraz akcesoria. Jeśli chodzi o same ubrania to na początek wystarczą nam bawełniane t-shirty i wygodne, niekrępujące ruchów spodnie.

W przypadku kobiet, równie ważny jak dobre buty, jest biustonosz sportowy. Ma on za zadanie chronić piersi przed odbijaniem się od ciała w czasie biegu, co negatywnie wpływa na ich stan. Musi być dobrze dopasowany, nie za luźny, ale też nie za ciasny.

Kolejny istotny element to... rozsądny plan. Przed rozpoczęciem joggingu powinno się rozplanować jak, gdzie i kiedy chcemy biegać. Jeśli do tej pory aktywność fizyczna była nam obca to nie warto rzucać się na głęboką wodę i w pierwszym dniu przebiec 10 km. To nie tylko niezdrowe fizycznie (nieprzyzwyczajony organizm odczuje nadmierny, totalnie wyczerpujący wysiłek), ale również psychicznie (jeśli za bardzo się zmęczymy, a nasze mięśnie odmówią posłuszeństwa to szybko zniechęcimy się do biegania). O wiele lepszym rozwiązaniem będzie stopniowe zwiększanie dystansu i prędkości biegu. Dobrze jest zacząć nawet od szybkiego marszu czy marszu przeplatanego wolnym biegiem.

Warto też zadbać o suplementację. Na rynku istnieją specjalne odżywki przeznaczone dla biegaczy, które zwiększają efektywność treningu. Są skomponowane przez specjalistów, a ich celem jest dostarczenie do organizmu substancji odżywczych oraz witamin we właściwych dawkach. Pokaźny asortyment tego typu produktów posiada sklep http://www.body4you.pl/. Warto zapoznać się z jego ofertą. Jeśli biegacie lub uprawiacie jakiś inny sport to z pewnością znajdziecie w nim przydatne odżywki w dobrych cenach. W ramach ciekawostki dodam, że w ofercie sklepu znalazłam też suplement diety przeznaczony do budowania odporności organizmu na stres z ekstraktem z korzenia Ashwagandhy.



Jakie aktywności fizyczne najchętniej uprawiacie? Lubicie biegać, a może wolicie rower czy jeszcze coś innego?




11 komentarzy

  1. Moją ulubioną aktywnością fizyczną jest scrollowanie stron internetowych hahahaha :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super porady! Wiele lat trenowałam lekkoatletykę i biegi na krótkie dystanse więc jak sama rozumiesz kocham to! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj nie, bieganie to nie dla mnie :D wolę pływać.

    OdpowiedzUsuń
  4. bieganie nie jest moim ulubionym sportem. Zdecydowanie wolę rower albo rolki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam ochotę podjąć pierwszą próbę jak się zrobi cieplej :) nie wiem jednak w co się ubierać aby się później nie rozchorować :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze wybierałam rower, ale w tym roku mam zamiar spróbować biegania zobaczymy co mi z tego wyjdzie póki co czekam na ładną pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam jeździć na rowerze, ale biegania również sobie nie odmówię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w lutym zaczęłam biegać. Niestety miesiąc później chorowalam przez dwa tygodnie a potem już nie zabrałam się za ponowne bieganie :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uiwlebiam biegać. Nie wyobrażam sobie dnia bez pójścia pobiegać :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytanie - pisz śmiało, odpowiem pod Twoim komentarzem :)

Staram się odwiedzać wszystkich komentujących. Możesz zostawić w komentarzu adres swojego bloga - będzie mi łatwiej na niego trafić :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...