Krótka historia dżinsów Wrangler


 

Jedną z trzech prawdziwych amerykańskich marek dżinsowych jest bez wątpienia Wrangler, obok takich marek jak Levi’s i Lee. Wrangler jest amerykańską ikoną. To duch tych, którzy ciężko pracują, rozpoznają indywidualność i nadal chcą spodni, które są trwałe i znane ze swojej jakości, zupełnie jak w latach 40, kiedy Blue Bell przejęła markę.



W połowie lat 40. firma Blue Bell, która wcześniej produkowała kombinezony Super Big Ben ze stuprocentowej sanforyzowanej tkaniny, kupiła firmę Casey Jones Work-Clothes wraz z prawami do nazwy Wrangler. W 1946 r. Wrangler i krawiec Bernard Lichtenstein (lub „Rodeo Ben”, jak go nazywano) rozpoczęli opracowywanie linii dżinsów przeznaczonych specjalnie dla kowbojów i rodeo. To był początek dżinsów Wrangler. Co dziwne, Rodeo Ben był kowbojem z polskimi korzeniami. 

 

Krótka historia dżinsów Wrangler



Po zaprojektowaniu i przetestowaniu ponad 13 par prototypowych dżinsów, Wrangler 11MWZ został zaprezentowany amerykańskiej publiczności przez Blue Bell, dając im dżinsy ze ściętymi szwami zewnętrznymi i wewnętrznymi, tylnymi kieszeniami umieszczonymi dla wygody w siodle, bez nitów, aby uniknąć zarysowania siodła, rozporek na suwak i mocno ryglowany krok. W sumie był to dżins szyty dla prawdziwego kowboja. Oryginalna kampania promocyjna 11MWZ pokazała wielu motocyklistów i legendy rodeo noszących dżinsy w siodle. Chociaż ostatecznie zmieniono nazwę na 13MWZ (ze względu na użycie 13 uncji dżinsu), to jednak model 11MWZ pozostaje klasycznymi dżinsami Wranglera. Więcej dżinsów, historię, przemianę i aktualnie modne modele możesz zobaczyć na stronie https://answear.com/m/wrangler.



Prawdziwy przełom w modelu 13MWZ - pod względem dżinsu - nastąpił dzięki innowacji tekstylnej, a mianowicie łamanemu dżinsowi twill. Taka faktura zapewniała zrównoważoną strukturę tkaniny, która nie była już oplatana wokół nóg kowboja. Jako dodatkowy plus, nowy spersonalizowany dżins okazał się bardziej miękki niż tradycyjny dżins w jodełkę. Te dżinsy były tak popularne na torze rodeo, że w 1974 roku niestandardowe dżinsy Wrangler zostały nazwane oficjalnymi dżinsami Rodeo Cowboy's Association w USA. Nie chcąc pozostać wyłącznie w Ameryce, Wrangler skierował swoje dżinsy na rynki poza granicami kraju, gdzie też odniosły wielki sukces. 




Wrangler dawnej i dziś…



W połowie lat 60. firma Blue Bell otworzyła swoją pierwszą europejską fabrykę w Belgii i zaczęła sprzedawać dżinsy marki Wrangler w Europie, gdzie promowano je jako ikona młodości i kultury amerykańskiej. W 1986 roku, kiedy Blue Bell połączył się z VF Corp, Wrangler ustanowił się jako własny podmiot. Marka nadal rozwijała się pod swoim unikalnym hasłem, tworząc taki popyt na dżinsy, że wkrótce jedna na pięć par dżinsów kupowanych w Ameryce nosiła etykietę Wrangler.



Dziś Wrangler to nie tylko motyw kowbojski, ale także zachodnie korzenie i tradycja marki. Charakterystyczna litera „W” wyhaftowana na tylnych kieszeniach stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli w świecie denimu. W Europie marka jest reprezentowana w 22 krajach i zdobywa kultową popularność na całym świecie. Wrangler nadal promuje swoją amerykańską tradycję w swoim marketingu, ostatnio używając słynnego rozgrywającego futbolu amerykańskiego Bretta Favre'a grającego w dżinsach Wrangler. Warto jednak zauważyć, że Wrangler nie produkuje już swoich dżinsów w Stanach Zjednoczonych, ponieważ ostatnia amerykańska fabryka została zamknięta w 2005 roku.


Komentarze


Zapoznaj się z Polityką prywatności.