5 zasad stosowania diety pudełkowej

 



Jeśli zamierzasz stosować tzw. dietę pudełkową, czyli cieszyć się codziennym dostarczaniem zdrowych posiłków prosto pod drzwi, warto pamiętać o pięciu ważnych zasadach, zanim na dobre zaczniemy cieszyć się z wygody smacznych posiłków. 

 

 

1. Poznaj swoje indywidualne potrzeby

 

Z jakiego powodu sięgasz po dietę? Jest to bardzo zasadne pytanie i należy sobie na nie szczerze odpowiedzieć, ponieważ motywacja sięgnięcia po catering dietetyczny może być bardzo różna i wpływa na to, którą dietę finalnie wybierzemy. Motywacją może być na przykład zwykła chęć zdrowego odżywiania i spożywania tylko świeżych, na bieżąco przygotowywanych produktów każdego dnia. To często pojawiający się aspekt u osób, które zdecydowały się na dietę pudełkową i nie można odmówić mu słuszności. Inną przyczyną sięgnięcia po ten rodzaj odżywiania jest konieczność stosowania określonej diety z przyczyn medycznych. Może być to na przykład problem z metabolizmem cukrów czy hormonu zwanego insuliną - wówczas sięgamy po dietę typową dla diabetyków, o niskim indeksie glikemicznym, i zyskujemy pewność prawidłowego odżywiania się, dostosowanego do konkretnego schorzenia. Kolejną potrzebą, kierującą nas w stronę pudełkowej diety jest konieczność ograniczenia kalorycznego z powodu nadwagi lub otyłości. Catering zdejmuje z nas obowiązek ciągłego liczenia kalorii, podając gotowe posiłki o określonej wartości energetycznej. W zależności od tego, jakie są konkretne potrzeby naszego ciała, dobieramy najbardziej optymalną wersję diety. 

 

 

2. Wyklucz alergeny

 

Mimo, iż zwykle firmy cateringowe proponują wysokiej jakości, smaczne jedzenie, nie zawsze możemy się nim bezwarunkowo cieszyć - niekiedy ograniczają nas alergie na określone składniki w pożywieniu. Trzeba mieć to na uwadze i wybrać taki zestaw menu, które nie narazi naszego zdrowia na szwank. Niektóre cateringi, np. Wygodna Dieta wychodzą frontem do Klienta, proponując gotowe zestawy wykluczające najpowszechniejsze alergeny. I tak, możemy skorzystać z diety bezglutenowej, diety bezlaktozowej, możemy też wybrać menu, które łączy wyeliminowanie z niego zarówno glutenu jak i laktozy - propozycji jest mnóstwo. Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do składu, zawsze mile widziany jest kontakt bezpośredni i rozmowa, która pomoże rozwiać ewentualne troski wywołane kwestią alergenów. 

 

 

3. Przeanalizuj swój tryb życia

 

Dostarczenie pod drzwi zestawu posiłków na cały dzień to niewątpliwa wygoda. Z reguły paczuszek jest pięć, tak jak 5 posiłków w ciągu dnia. Jeżeli do tej pory zaniedbywałeś kwestię swojego odżywiania i - na przykład z powodu napiętego grafiku zawodowego - jadłeś tylko jeden, za to obfity posiłek w ciągu całego dnia, z początku zmiana tych bardzo szkodliwych nawyków może wydawać się trudna. Zdecydowanie warto jednak się tego podjąć - korzystniejsze jest spożywanie kilku mniejszych posiłków w mniej więcej równych odstępach czasowych, niż jednego dużego. Zadziała to korzystnie na tempo przemiany materii, wrażliwość komórek na działanie hormonów i wiele innych spraw, na przykład poprawi koncentrację i samopoczucie. 

 

 

4. Ogranicz przekąski

 

Catering dietetyczny to pełen zestaw posiłków, doskonale zbilansowany pod kątem kaloryczności, proporcji tłuszczów, białek i węglowodanów, a także witamin oraz minerałów. Innymi słowy, to idealna dawka wszystkich składników, które potrzebuje organizm. Dietetycy i kucharze dokładają wszelkich starań, aby to, co znajdzie się w paczce dla nas, było naprawdę najwyższej jakości. Podjadając między posiłkami, pozwalając sobie na przekąski, a co gorsza, przyjmując tak zwane śmieciowe jedzenie, pozbawione większości wartości odżywczych na rzecz sztucznych substancji, takich jak konserwanty czy sztuczne aromaty, niszczymy efekt wypracowany przez odżywianie się zdrowym cateringiem. 

 

 

5. Segreguj śmieci

 

Wiele firm robi naprawdę wiele by ograniczyć ilość produkowanego plastiku. Wszystkie elementy opakowania, które mogą być wykonane z wyrobów biodegradowalnych, producenci starają się właśnie z nich wykonywać. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Opakowanie produktów spożywczych musi być szczelne, nie może być mowy o przeciekaniu. Nie wszystkie opakowania papierowe spełniają te warunki. Dlatego jeśli korzystasz z cateringu, zajmij się odpowiednią segregacją śmieci. 

 

Catering dietetyczny to prawdziwa rewolucja w odżywianiu. Decydują się na nią kolejne osoby, rozczarowane jakością sklepowych produktów i chcące zadbać o własne zdrowie. 

 

4 komentarze:

  1. Mocno się zastanawiam nad tego typu dietą, ale obawiam się, że źle wybiorę i jedzenie nie będzie mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie stosowałam diety pudełkowej, ale cały czas mnie ona zastanawia. Świetne i cenne wskazówki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sama sobie komponuję takie pudełka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dieta pudełkowa raczej się nie sprawdzi :) mam zachcianki i jem zgodnie z nimi. Poza tym na razie gotujemy z partnerem może nie na zmianę, ale tak 40% on, 60% ja, więc nie jestem tym jakoś bardzo obarczona. W przyszłości nie wykluczam, że skorzystam z takiej diety :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytanie - pisz śmiało, odpowiem pod Twoim komentarzem :)

Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na gromadzenie danych osobowych zawartych w komentarzu takich jak np. nick, imię i nazwisko, adres e-mail. Dane te nie będą wykorzystywane przez Administratora Bloga. Więcej informacji znajdziesz w zakładce "Polityka prywatności".

Obsługiwane przez usługę Blogger.