3 elementy, o których musisz pamiętać tworząc sklep internetowy

Pandemia bardzo namieszała w naszym codziennym funkcjonowaniu. Dotknęła wszelkich sfer naszego życia. Zarówno w ujęciu prywatnym, jak i - albo przede wszystkim - zawodowym. Ograniczenia działalności firm sprawiły, że mnóstwo przedsiębiorców musiało zrezygnować ze swoich biznesów lub znaleźć nowe możliwości do ich działania. Wiele biznesów przeniosło się do sieci, bo w ten sposób można bezkontaktowo sprzedawać swoje produkty czy świadczyć usługi. Jest też spora grupa ludzi, którzy postanowili zaryzykować i zdecydowali się na otworzenie działalności gospodarczych właśnie ze względu na pandemię. Obecnie większość z nas "siedzi" w sieci, więc łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów. W tym wpisie przedstawię elementy, o których nie można zapomnieć przy tworzeniu sklepu internetowego.
 



Estetyczna szata graficzna


Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze chętniej robię zakupy w sklepach internetowych, które wyglądają... starannie. Ładna szata graficzna, estetyczne grafiki, czytelne czcionki. To elementy, które składają się na pierwsze wrażenie o danym sklepie. Ktoś mógłby powiedzieć, że najważniejszy jest asortyment sklepu. I to fakt, ale... znam kilka sklepów internetowych, tak brzydko wyglądających, że towar w nich dostępny wydaje się przez to mniej atrakcyjny. Jeśli zupełnie nie zna się danego sklepu i trafi do niego przypadkiem, to prędzej zrobi się w nim zakupy, gdy jednak jest przyjazny dla oka. 



Wersja mobilna lub responsywna

 

Coraz częściej zakupy online robimy korzystając z urządzeń mobilnych. Dlatego też niezwykle ważne jest, aby również prowadzony przez nas sklep internetowy posiadał wersję mobilną lub jeszcze lepiej responsywną. Dzięki temu będzie można z łatwością przeglądać go na mniejszych ekranach. Wciąż sporo sklepów internetowych nie ma lub ma niedopracowane wersje mobilne / responsywne, przez co często tracą potencjalnych klientów, bo zamówienie czegoś przy użyciu telefonu graniczy z cudem. 

 

 

Dostosowanie pod wyszukiwarki internetowe

 

Tworząc sklep internetowy trzeba pamiętać, że podobnie jak inne strony internetowe wymaga optymalizacji SEO. Inaczej zginie nam w czeluściach wyszukiwarek, przez co trudniej będzie dotrzeć do nowych klientów poszukujących produktów lub usług przez nas oferowanych. Jeśli nie ma się wiedzy w temacie optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, to warto zlecić tworzenie sklepów internetowych profesjonalnej firmie. Dzięki temu mamy pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.


Komentarze

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytanie - pisz śmiało, odpowiem pod Twoim komentarzem :)

Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na gromadzenie danych osobowych zawartych w komentarzu takich jak np. nick, imię i nazwisko, adres e-mail. Dane te nie będą wykorzystywane przez Administratora Bloga. Więcej informacji znajdziesz w zakładce "Polityka prywatności".

Zapoznaj się z Polityką prywatności.