5 sprawdzonych sposób na zdobycie nowych czytelników bloga

Sumiennie piszesz bloga, tworzysz ciekawe treści i robisz estetyczne zdjęcia, a czytelników nie przybywa. Niestety, coraz ciężej jest się wybić, ponieważ blogów w sieci jest całe mnóstwo. W tym wpisie przychodzę do Was z kilkoma poradami odnośnie zdobywania nowych odbiorców i większej popularności bloga. Zapraszam do poczytania.


Udzielaj się u innych


Prowadząc bloga warto jest zaglądać (i być aktywnym!) do koleżanek czy kolegów po fachu. Ja w ciągu kilku lat pisania bloga poznałam mnóstwo fantastycznych osób właśnie na blogach. Chętnie zaglądam do nich, jestem na bieżąco ze wpisami, a oni zaglądają do mnie. Wzajemne polecenia, czy to całego bloga, czy konkretnego wpisu pozwalają na pozyskanie nowych czytelników po obu stronach.


Nawiąż kontakt z Twoimi odbiorcami


Blogi, na których autor nie wchodzi w interakcje z czytelnikami szybko gasną. W końcu będąc czytelnikiem i np. zadając pytanie autorowi danego bloga chcielibyśmy uzyskać na nie odpowiedź. Wiadomo, że przy wielu komentarzach czasem zdarza się coś przeoczyć, ale jednak warto starać się na wszystkie odpowiadać.


Pamiętaj o SEO


SEO optymalizacja bloga pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki odpowiednim zabiegom i narzędziom stosowanym zarówno we wpisach, jak i reszcie bloga można przyciągnąć do siebie nowych czytelników. Dla doświadczonych blogerów SEO to często chleb powszedni, ale początkującym przysparza sporo problemów. Ja bloga prowadzę już kilka lat, a wciąż uważam, że jeszcze dużo do nauki przede mną w tym temacie. Warto wiedzieć, że istnieją firmy, które oferują pomoc w zakresie SEO i pozycjonowania. Przykładem jest firma ESEO zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych. Ich kompleksowe usługi szybko przyniosą pozytywne rezultaty. Fajną opcją jest możliwość zamówienia bezpłatnego audytu strony, który pozwoli prześledzić co jest w porządku, a co musimy poprawić.


Nie ograniczaj się tylko do bloga


O ile jeszcze parę lat wstecz blogi istniały solo, tak aktualnie oprócz bloga warto prowadzić blogowy fanpage na Facebooku i profil na Instagramie. Można podejść do tego dwojako. Pierwsza opcja to prowadzenie FB czy IG jako takiej części bloga - tworzymy tam podobne treści, nie wykraczamy poza to co mamy na blogu (np. wrzucamy info o nowych wpisach lub ich skróty). Druga opcja to rozszerzenie bloga na tych kanałach - tworzymy tam unikalne treści, powiązane z tematyką bloga, ale niepowielone. Myślę, że ta druga opcja jest trudniejsza, ale jednocześnie daje bardziej "ściąga" nowych odbiorców.


Zwróć uwagę na szablon


Osobiście znam sporo blogów, które pod względem treści i zdjęć są super, ale ciężko się je czyta. Dlaczego? Ze względu na ich ogólny wygląd. Nieczytelna czcionka, odciągające uwagę nadmierne dekoracje (np. pstrokate tło) czy wyskakujące ciągle okienka pop-up lub wysuwające się ze wszystkich boków. Warto popracować nad tym, aby strona była czytelna i przejrzysta. Ważną kwestią jest także dostosowanie szablonu do urządzeń mobilnych. Naprawdę bardzo wiele osób korzysta teraz głównie z telefonów czy tabletów do przeglądania Internetu, w tym czytania blogów. 



Komentarze

  1. Dobre rady, u mnie jednak postatnio nic sie nie sprawdza, udzielanie sie u innych nie owocuje :(

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to robię te wszystkie rzeczy, z wyjątkiem szablonu, który czasem wydaje się mało czytelny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne rady, nie ukrywam, że zagadnienia seo to dla mnie trochę czarna magia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do mnie też wygląd ogólny przemawia miło wszystko - czasem nie daję rady czytać, bo jest pstrokato i nababrane wszystkiego w jednym miejscu. Nawet bardzo dobra treść nie jest w stanie się wtedy wybić :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytanie - pisz śmiało, odpowiem pod Twoim komentarzem :)

Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na gromadzenie danych osobowych zawartych w komentarzu takich jak np. nick, imię i nazwisko, adres e-mail. Dane te nie będą wykorzystywane przez Administratora Bloga. Więcej informacji znajdziesz w zakładce "Polityka prywatności".

Zapoznaj się z Polityką prywatności.