SEO jako klucz do sukcesu firmy

Cześć! W dzisiejszym poście chciałabym przyglądnąć się tematowi pozycjonowania stron. Teraz wszędzie się o tym mówi, więc nie byłabym sobą gdybym nie dołożyła swoich trzech groszy w temacie. Ja jednak, jak zwykle, podejdę do tematu w nieco odmienny sposób niż inni, bo nie zamierzam przedstawiać Wam szczegółowo jak, kiedy, gdzie i po co stosować to całe SEO stosując definicje i suche fakty. Chciałabym za to omówić pozycjonowanie stron obrazowo, bazując na konkretnym przykładzie. Zapraszam Was do poczytania, zwłaszcza jeśli prowadzicie działalność zarobkową przez internet lub zamierzacie takową otworzyć.


RYNEK TAKI DUŻY

O ile wielkie koncerny nie muszą martwić się o rozgłos, o tyle małym firmom trudniej jest dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Dotyczy to praktycznie każdej branży, ale szczególnie usług świadczonych przez internet. Przeanalizujmy przykład. 

Marzysz o posiadaniu własnego, niewielkiego sklepu internetowego z kosmetykami. Decydujesz się na otworzenie działalności gospodarczej, załatwiasz wszystkie formalności prawne, kupujesz towar, zajmujesz się jego przygotowaniem do dalszej sprzedaży, a następnie przy pomocy znajomego informatyka tworzysz prostą, aczkolwiek gustowną i zachęcającą do zakupów stronę sklepu internetowego. Dzień, dwa, tydzień... o już masz dwóch klientów, super. Tylko, że przy takich obrotach Twój sklep internetowy długo nie pociągnie, a Tobie nie wystarczy nawet na opłacenie obowiązkowego ZUS-u. Zastanawiasz się więc, jak rozwinąć swój biznes. Stwierdzasz, że ulotki w przypadku sklepu internetowego to nie najlepszy pomysł na reklamę. Wizytówki też raczej nie spełnią zadania. Wpisujesz z ciekawości pełną nazwę swojej firmy w google i dziwisz się, że zamiast informacji o Twojej stronie internetowej wraz z przekierowaniem na nią wyświetla się kilkanaście witryn skupiających dane firm (w tym Twojej, ale oczywiście bez adresu strony firmy, czyli Twojego sklepu internetowego). Sprawdzasz jeszcze raz, ale tym razem wpisujesz hasło "sklep z internetowy z kosmetykami". To dopiero szok - odkrywasz jak wiele jest takich sklepów, tylko Twojego jakoś w wyszukiwaniach nie widać, przynajmniej na pierwszych dziesięciu stronach wyników. Wtedy dociera do Ciebie, że jak potencjalni klienci mogą trafić do Twojego sklepu, skoro Ty sam/sama nie potrafisz odnaleźć adresu do niego w wyszukiwarce. Postanawiasz zasięgnąć informacji na temat promowania działalności prowadzonej w internecie. Mądry wujek Google podpowiada, że pomóc może Ci SEO, zwane też pozycjonowaniem stron. Próbujesz zagłębić się w temat. Stwierdzasz, że to czarna magia. Niestrudzenie jednak brniesz dalej. Po dłuższym zapoznawaniu się z ideą pozycjonowania stron zaczynasz kojarzyć podstawowe pojęcia z tej dziedziny, ale ciągle nie wiesz jak to wszystko ugryźć. Na szczęście istnieją firmy, które zajmują się SEO i mogą Ci pomóc.

EACTIVE - WIEMY JAK

Wpisując w google frazę "pozycjonowanie stron" w wynikach na pierwszym miejscu widzimy firmę Eactive. Jest to firma świadcząca właśnie usługi pozycjonowania stron www. Takich firm jest mnóstwo. Jednakże skoro właśnie Eactive wyświetla się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce to z pewnością jest to informacja dla nas, że firma zna się na rzeczy. Skoro potrafiła tak wypozycjonować swoją stronę internetową, aby umieścić ją na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie to jestem przekonana, że tak samo dobrze będzie potrafiła zająć się powierzoną jej przez nas stroną internetową. 
Eactive to firma, która na rynku istnieje już 15 lat, więc doświadczenie posiada wręcz ogromne. Ja 15 lat temu nie miałam jeszcze internetu i podejrzewam, że wielu z Was również. Tak więc sami spójrzcie, ile przez tyle lat można nabrać umiejętności, zwłaszcza praktycznych.
Na stronie internetowej Eactive możemy nie tylko dowiedzieć się szczegółów zakresu działalności firmy, ale też możemy też poczytać referencje firm, które skorzystały z usług Eactive. Zapewne każdy z Was wie, że dobre referencje są potwierdzeniem profesjonalizmu. To opinia innych tak naprawdę kształtuje wizerunek firmy. A pozytywna opinia zachęca kolejne osoby do korzystania z usług danej firmy i daje poczucie gwarancji doskonałej jakości owych usług.

SZYBKI EFEKT TO JEST DEFEKT

Już wiecie, że ważnym elementem na jaki warto zwrócić uwagę przy wyborze firmy pozycjonującej strony jest jej wizerunek w sieci, referencje klientów oraz doświadczenie w branży. A na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Efekty nie przyjdą bardzo szybko, bo dobra firma zajmująca się pozycjonowaniem stron www wie, że potrzeba czasu, aby osiągnąć wysoką i przede wszystkim stabilną pozycję w wyszukiwarce. Dobra firma nie będzie spamowała bezmyślnie linkami do Twojej strony lecz poprowadzi przemyślanie działania. Dobra firma najpierw przeanalizuje Twoją stronę, wykona pełnoprawny audyt SEO, dzięki któremu właściwie zabierze się za pozycjonowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej to artykuł https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/ktora-agencja-seo-nie-zasluguje-na-twoja-uwage-2/ wyjaśni Ci dokładnie, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę przy wybieraniu agencji SEO oraz ubogaci w wiedzę, których agencji wybierać nie warto. 

IM WYŻEJ TYM LEPIEJ

Z pozycjonowania stron korzystać warto, bo wyszukiwania google zazwyczaj ograniczamy do maksymalnie dwóch lub trzech pierwszych stron, więc im strona firmy wyżej w wynikach wyszukiwania to tym większe prawdopodobieństwo, że będzie miała więcej wyświetleń. A im więcej wyświetleń, tym więcej potencjalnych klientów. A im więcej potencjalnych klientów, tym więcej faktycznych klientów. To cały łańcuch, którego ogniwa prowadzą do sukcesu.


Słyszeliście kiedyś o pozycjonowaniu stron? A może nawet korzystaliście z usług firmy świadczącej tego typu usługi?



Komentarze

  1. Nigdy o tym nie słyszałam, ale jestem zainteresowana bardzo takimi rzeczami więc muszę zdecydowanie więcej dowiedzieć się na ten temat. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. słyszałam bo pracuję w firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron w internecie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja akurat blog prowadzę dla przyjemności więc zarabianie akurat na razie mnie nie kręci w ten sposób :). Pozycjonowanie fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj akurat nie chodzi o zarabianie na blogu, a prowadzenie firmy świadczącej usługi przez internet :)

      Usuń
  4. W obecnych czasach firma, która nie istnieje w Internecie w ogóle nie istnieje :)

    I am Journalist

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytanie - pisz śmiało, odpowiem pod Twoim komentarzem :)

Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na gromadzenie danych osobowych zawartych w komentarzu takich jak np. nick, imię i nazwisko, adres e-mail. Dane te nie będą wykorzystywane przez Administratora Bloga. Więcej informacji znajdziesz w zakładce "Polityka prywatności".

Zapoznaj się z Polityką prywatności.